جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

لیست مطالب

تمیز کردن مبل چرم

بهترین روش برای تمیز کردن مبلمان چرم

اشتراک گذاری در:

مبلمان چرم همیشه طرفداران زیادی داشته و هنگام انتخاب مبلمان راحتی برای منزل یا خصوصاً دفاتر اداری یکی از گزینه های اصلی بوده است . اگرچه چرم با دوام است اما تمیز کردن و نگه داری صحیح از آن مستلزم به کارگیری روش های خاصی است بنابراین روش هایی مثل استفاده از یک پارچه خیس با تمیزکننده های قوی و سفید کننده ها که ماده اصلی تشکیل دهده آنها آمونیاک است تنها باعث از بین رفتن چرم خواهند شد. به طور معمول پیشنهاد می شود مبل چرم را یک ماه یکبار با دستمال نخی کمی مرطوب گرد گیری کنید. در ادامه روش تمیز کردن مبلمان چرم را با هم بررسی خواهیم کرد :

استفاده از سری های جاروبرقی برای تمیز کردن مبلمان چرم

از سری مخصوص جاروبرقی استفاده کنید تا تمامی ذرات گرد و غبار و دوده را جارو کند مطمئن شوید هیچ گرد وغباری میان درز و شکاف مبل نباشد سپس از سری برس جاروبرقی استفاده کنید، شانه برس ها نرم است و احتمال اینکه به پارچه آسیبی برساند نیست . ذرات گرد و غبار در طبیعت ساینده هستند از این رو اگر روی پارچه باقی بمانند ، هنگام تماس با رطوبت به پارچه آسیب می رسانند. بنابراین میبایست تا جای ممکن تمامی ذرات را از سطح چرم جمع آوری کرد.

مبلمان مینیمال

استفاده از انواع تمیز کننده ها برای تمیز کردن مبلمان چرم

بهتر است از تمیزکننده های مختلف برای از بین بردن لکه های مختلف استفاده کنید تا اینکه لکه ها به طور کامل از بین بروند. چنانچه به طور معمول می خواهید مبلمان چرم خود را تمیز کنید به مقدار مساوی آب و سرکه سفید را با هم مخلوط کنید همچنین می توانید چند قطره تمیز کننده ی مخصوص چرم به آن اضافه کنید . برای تمیز کردن مبل چرم بهتر است از پارچه های میکروفایبر استفاده کنید ، پارچه را درون محلول تمیز کننده قرار دهید تا نیمه خیس شود و سپس از بالای مبلمان شروع به تمیز کردن کنید . لطفا از هیچ گونه وسیله حرارتی مانند سشوار برای خشک شدن چرم استفاده نکیند تنها با پارچه ای خشک قسمتی که تمیز شده است را خشک کنید .

تمیز کردن لکه های چربی از روی مبلمان چرمی

اگر لکه چربی روی پارچه ی چرمی ایجاد شد بهتر است درکوتاه ترین زمان ممکن لکه را پاک کنید . محلول پاک کننده ای که می توانید برای از بین بردن لکه چربی استفاده کنید جوش شیرین است تنها اجازه دهید برای ساعاتی جوش شیرین روی لکه بماند ، جوش شیرین چربی ها را به خود جذب میکند و لکه ای روی مبل شما باقی نمی ماند .

تمیز کردن لکه جوهر از روی مبلمان چرمی

برای از بین بردن لکه ی جوهر ، پیشنهاد می کینم از لکه بر های نانو موجود در بازار استفاده کنید به نحوی که ابتدا روی یک تکه کوچک تست و در صورت پاک کردن در همه قسمت ها استفاده کنید . و در آخر برای پاک کردن لکه های تیره روی چرم های رنگ روشن از ترکیب لیمو و کرم تارتار ( کرم تارتار به دلیل فرمول شیمیایی خاص که دارد برای از بین بردن لکه ها موثر است) استفاده کنید . این ترکیب را برای ده دقیقه روی چرم نگه دارید و بعد با پارچه ی نیمه خیس محلول پاک کننده را پاک کنید و سپس با دستمالی خشک پارچه را خشک کنید . اگر نیاز بود، بار دیگر این محلول را استفاده کنید تا لکه به طور کلی محو شود.

جلوگیری از پوست پوست شدن چرم مبلمان

برای نرم نگه داشتن و جلوگیری از پوست پوست شدن پارچه چرم ده قطره لیمو یا روغن درخت چای را به دو فنجان سرکه سفید اضافه کنید به آرامی به هم بزنید تا روغن و آب به خوبی با هم ترکیب شوند. از نگه دارنده های چرم هم می توانید استفاده کنید برای احتیاط بیشتر حتما دستورالعمل نوشته شده روی آن ها را مطالعه کنید تا مطمئن شوید که بهترین نتیجه را خواهید گرفت. ازبه کارگیری روغن زیتون برای نرم نگه داشتن چرم خودداری کنید زیرا استفاده ی چندین باره از آن باعث خرابی پارچه چرمی خواهد شد. از هر کدام روش ها استفاده کردید اجازه دهید محلول استفاده شده روی پارچه خشک شود تا دوباره براقی و درخشندگی خود را به دست آورد. روش های پیشنهادی را می توانید شش ماه یکبار یا سالی یکبار انجام دهید. درآخر فراموش نکنید که مبلمان چرم شما نباید در معرض نور خورشید باشد زیرا نور خورشید باعث می شود پارچه ی چرمی تغییر رنگ دهد و به مرور ترک خواهد خورد. در نهایت اگر مبلمان شما در اثر گذشت زمان یا عوامل محیطی نیاز به تعمیر پیدا کرده، متخصصین مبل آرا ارائه دهنده تعمیرات مبل چرم در اصفهان در کنار شما خواهند بود تا بیشتر از قبل از داشتن مبلمان چرم خود لذت ببرید.

توصیه مهم برای تمیز کردن مبلمان چرمی

در آخر توصیه هایی برای بهتر نگه داشتن چرم برای شما خواهیم داشت ، تنها در نظر داشته باشید تمامی راه های پیشنهای در ادامه را بر قسمت کوچکی از مبلمان چرمتان امتحان کنید و زمانی که نتیجه مثبت ودلخواه را گرفتید این محلول را برای تمامی مبلمان به کار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

مبل مکانیزه چیست؟ مبل مکانیزم دار که که مبل ریلکسی (recliner sofa) نیز معروف است، نوعی مبل است که دارای

مبلمان یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای است که نه تنها به زیبایی فضا کمک می‌کند، بلکه راحتی

راهنمای کامل شستشوی مبل (مراحل + نکات) حفظ زیبایی و دوام مبلمان یکی از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای