جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

لیست مطالب

8 باید و نباید در انتخاب مبلمان

اشتراک گذاری در:

ما چند بار در زندگی تجربه ی خرید مبلمان را داریم؟ نهایتا دو بار!! پس مسئله ای نیست که در رابطه با آن تجربه ی زیادی داشته باشیم بنابراین بهتر است قبل از اقدام به خرید نکاتی درباره باید و نباید در انتخاب مبلمان را در نظر بگیریم و با ذهنی آماده به سراغ خرید مبل برویم.
مبلمان راحتی یا کلاسیک یا حتی اداری یکی از اثاثیه ی ضروری فضای داخلی به شمار می روند که جای وسیعی برای قرار دادن به آنها اختصاص داده می شود به عبارت دیگر بخش اعظمی از دکوراسیون متوجه مبلمان در محیط است همین طور برای خرید مبلمان هزینه ی زیادی صرف می شود همه ی این عوامل باعث می شوند تا ما بخواهیم تصمیم درست در خرید مبلمان بگیریم.

در اینجا 8 باید و نباید در انتخاب مبلمان مناسب را برای شما به طور خلاصه مطرح خواهیم کرد:

  • نحوه ی استفاده از مبلمان را باید در نظر بگیرید
  •  با کیفیت ترین مبلمان را بخرید
  • نباید در تشک مبلمان از فوم گرم استفاده شود
  •  قبل از خرید مبلمان برای چند دقیقه ای روی آن بنشینید
  • اندازه گیری ابعاد مبلمان
  • انتخاب پارچه مبلمان
  • انتخاب استایل مبلمان
  • مشورت با کارشناسان متخصص

1. نحوه ی استفاده از مبلمان را باید در نظر بگیرید

آیا شما این مبل را برای نشستن هنگام تلویزیون دیدن می خواهید، اینکه ریلکس کنید و پایتان را روی میزجلو مبلی دراز کنید یا مبلمانی می خواهید که در حالت رسمی روی آن بنشینید و از میهمان خود پذیرایی کنید، کارایی مبلمانتان را برای خود مشخص کنید همین فاکتور به تنهایی به شما کمک زیادی می کند تا برایتان مشخص شود برای خرید به دنبال چه نوع مبلمانی باید بگردید.

2. با کیفیت ترین مبلمان را بخرید

تا آنجایی که برایتان از لحاظ مالی مقدور هست باید با کیفیت ترین مبلمان را بخرید. قطعا برای سالیان سال می خواهید از این مبلمان استفاده کنید پس بهتر هست برای مبلمانتان هزینه کنید. مبلمانی را انتخاب کنید که پس از چند سال استفاده زمانی که نیاز به تعمیر پیدا کرد چوب و ساختار مبلمان به قدری محکم و سالم باشد که به شما اجازه تعمیرمبل را بدهد و ارزش هزینه تعمیر مبل را داشته باشد این نکته ای است که باید با وسواس خاصی به آن توجه کنید حتی اگر درباره ی چوب مبلمان اطلاعات تخصصی ندارید سعی کنید با جستجو در گوگل و پرسش از کارشناسان مبل آرا حداکثر اطلاعاتی که می توانید را به دست آورید.

3. نباید در تشک مبلمان از فوم گرم استفاده شود

 انتخاب بهترین فوم و اسفنج برای مبلمان بسیار حائز اهمیت است ،حتما به یاد داشته باشید که از فروشندگان ، تولید کننده یا تعمیر کنندگان مبل خود بخواهید از اسفنج استاندارد در تشک مبلمانتان استفاده کنند مقاومت اسفنج استاندارد تا چندین سال مقاومت و استحکام خود را حفظ می کند درحالیکه فوم گرم در مدت زمان کمتر از یک سال به مرور پودر خواهد شد و بدون هیچ تردیدی تشک مبلمان شما نیاز به تعویض پیدا می کند.

4. قبل از خرید مبلمان برای چند دقیقه ای روی آن بنشینید

باید قبل از خرید مبلمان برای چند دقیقه ای روی آن بنشینید تا از احساس راحتی آن برای مدت زمان نسبتا طولانی مطمئن شوید. این نکته را جدی بگیرید ممکن است گاهی مبلمان راحت به نظر بیاید اما ارتفاع مبلمان، عرض تشک ها، ارتفاع دسته ی مبل، سفتی تشک ها و خیلی نکات ظریف دیگر وجود داشته باشد که تا آن ها را لمس و تجربه نکنید متوجه آنها نشوید.

کاناپه راحتی

5. اندازه گیری ابعاد مبلمان

عرض، طول، ارتفاع و تمام ابعاد فضایی که قرار هست مبلمان در آن جا جای بگیرد را باید اندازه گیری کنید و با اندازه و فضایی که مبلمانتان قرار هست اشغال کند مقایسه کنید تناسب بین اندازه مبلمان و فضا بسیار اهمیت دارد. برای مثال اگر پشتی مبلمان شما ارتفاع زیادی داشته باشد اما در مقابل سقف خانه تان بلند نباشد این ناهماهنگی بین مبلمان و محیط باعث بسته و دلگیر نشان داده شدن فضا خواهد شد.

6. انتخاب پارچه مبلمان

در مورد انتخاب پارچه مبلمان باید تصمیم خود را بگیرید. رنگ، طرح، جنس و دیگر ویژگی های پارچه باید برایتان مشخص باشد. اگر حیوان خانگی یا کودک دارید قطعا در تصمیم شما در انتخاب پارچه مبلمان تاثیر گذار خواهد بود و به انتخاب های شما جهت خواهند داد.

7. انتخاب استایل مبلمان

تصمیم خود را در خصوص استایل مبلمان مورد سلیقه تان باید بگیرید، آیا مبلمان چرم دوست دارید؟ آیا دوست دارید مبلمانتان دسته های کوتاه داشته باشد یا بدون دسته باشد؟ آیا علاقه مند هستید مبلمانتان تلفیقی از طراحی مدرن و کلاسیک باشد؟ آیا می خواهید مبلمانی که امروزه مد هست را بخرید یا می خواهید سبک آن سال ها ماندگار باشد و به این زودی ها قدیمی نشود؟
دانستن و به کارگیری این نکته ها به شما کمک قابل توجهی خواهد کرد تا مدت زمان کمتری را در فروشگاه های مبل صرف کنید و قبل از اقدام به خرید مبلمان تصویر روشنی داشته باشید از آنچه می خواهید.

8. مشورت با کارشناسان متخصص

در نظر گرفتن همه موارد بالا پیشنهاد می شود از تجربه کارشناسان مبل آرا در این زمینه ها استفاده کنید زیرا همه نکات مهم است وکارشناس با تجربه می تواند با مشورت شما، شما را راهنمایی کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

مبل مکانیزه چیست؟ مبل مکانیزم دار که که مبل ریلکسی (recliner sofa) نیز معروف است، نوعی مبل است که دارای

مبلمان یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای است که نه تنها به زیبایی فضا کمک می‌کند، بلکه راحتی

راهنمای کامل شستشوی مبل (مراحل + نکات) حفظ زیبایی و دوام مبلمان یکی از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای