جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

لیست مطالب

نکات تعمیر مبل کلاسیک

اشتراک گذاری در:

مبل کلاسیک یکی دیگر از انواع مبلمان‌هایی است که در ایران مورد استفاده و استقبال قرار گرفته است. ظاهر و ویژگی‌های این نوع مبل‌ها تا حد زیادی مشابه مبلمان‌ها استیل است.برای ساخت مبلمان کلاسیک از پارچه‌های لوکس و زیبا و چوب استفاده می‌کنند که روی قاب‌های چوبی آن معمولاً منبت کاری‌های زیبایی صورت می‌گیرد. مبل کلاسیک یکی از زیباترین مبلمان‌ها برای دکوراسیون داخلی می‌باشد و جلوه خانه را بسیار باشکوه می‌کند.
تعمیر مبل کلاسیک را قدم به قدم می خواهیم با هم بررسی کنیم و در مورد نکاتی مانند پارچه مبل کلاسیک ، هزینه تعمیر مبل کلاسیک ، نحوه تعمیر مبل کلاسیک ، تعمیر مدل های مختلف مبلمان کلاسیک ، و هر آنچه نیاز هست در این باره بدانید صحبت کنیم. اگر حرفه ی شما تعمیر مبلمان نباشد و در شرایطی قرار گرفتید که قصد تعمیر مبل داشتید احتمالا نمی دانید از چه نکاتی نباید ساده عبور کنید و چه چیزهایی را باید حتما از تعمیرکار مبل بخواهید و اگر شما الان در چنین شرایطی هستید باید به شما بگویم که این شرایط را کم یا زیاد در بین همه مشتریان مبل آرا دیده ایم، اطلاعات زیر کمک بسیاری به شما خواهند کرد تا در مورد تعمیر مبل کلاسیک بیشتر بدانید:
ممکن است فکر کنید که تعمیر مبلمان کلاسیک برای زمانیست که مبل آسیب جدی دیده یا فرسوده شده باشد. اما باید بگوییم که اینطور نیست. تعمیرات مبلمان تنها برای فرسودگی یا شکستگی پایه یا بدنه مبلمان نیست. ما در مجموعه مبل آرا با تغییر چوب، رنگ، طلا کاری، پارچه، مدل منبت کاری و روکش مبل کلاسیک شما میتوانیم مطابق سلیقه و دکوراسیون شما تحول بزرگی در آن ایجاد کنیم بطوری که همانند روز اول و حتی بیشتر از داشتن آن لذت ببرید.
در قدم اول اگر مردد هستید که آیا مبلمانتان را تعمیر کنید یا اینکه مبلمان نو بخرید! بهتر است بدانید اگر چوب مبلمان شما سالم و محکم هست قطعا ارزش تعمیر مبل را دارد و بهتر است سمت و سوی خرید مبلمان با قیمت های نجومی این روزها نروید و با انتخاب پارچه و یا حتی رنگ جدید برای مبلمانتان می توانید مبلمانتان را برای سال ها در خانه داشته باشید.

انتخاب پارچه مبل برای تعمیر مبل کلاسیک

سخت ترین قسمت در تعمیر مبل کلاسیک برای شما انتخاب پارچه هست حتی ممکن هست اینبار از بار اولی که برای مبلمانتان پارچه خریدید کار پیچیده تری در پیش رو داشته باشید، شما چندین سال است که مبلمانتان را با یک پارچه دیده اید و قطعا به مرور زمان به آن پارچه عادت کرده اید، آن را دوست دارید و مبلمانتان با آن پارچه برای شما آشناست و ناخودآگاه به سمت انتخاب پارچه ای شبیه به آن می روید از طرفی اینبار می خواهید برای ایجاد تنوع، پارچه ای با رنگ و طرح متفاوت از پارچه ی قبلی انتخاب کنید تصمیم بین این دو انتخاب، کار چندان ساده ای نیست اما کمکی که به شما می توانیم بکنیم این است که تمام فاکتورها را کنار بگذارید و آن پارچه ای را انتخاب کنید که بیشتر دوست دارید، و تنها همین فاکتور را در نظر بگیرید.

هزینه تعمیر مبل کلاسیک

هزینه تعمیر مبل کلاسیک بیشتر متوجه اجرت رویه کوب هست بنابراین هزینه ای که شما پرداخت می کنید هزینه زمان، انرژی، و مهارت استادکار این حرفه است و نکته قابل توجه اینجاست که اگر از چند مرکز، هزینه تعمیر مبل را سؤال کردید و اختلاف چشمگیری بین آنها بود باید دلیل این اختلاف را پیدا کنید. اجرت کاری که رویه کوب انجام می دهد با اختلاف کمی باید نزدیک به هم باشد و اختلاف زیاد بین قیمت حتما ارتباط مستقیم با زمان، دقت و حجم کاری است که رویه کوب برای کار تعمیر مبل قائل می شود بنابراین فریب آگهی های تعمیر مبل ارزان را نخورید زیرا که این ارزانی بی دلیل نخواهد بود. در حالت کلی بخواهید تمامی هزینه ها را در ابتدا برای شما مکتوب کنند تا در ادامه سوتفاهمی پیش نیاید.

برای تعیین هزینه تعمیر مبل کلاسیک خود صرفا کافیست تا یک عکس از آنها را از طریق یکی از راه های تماس با ما برای کارشناسان مبل آرا ارسال کنید تا هزینه تعمیر را برای شما مشخص کنند.

مبل کلاسیک

نحوه تعمیر کامل و اصولی مبلمان کلاسیک

دلایل متعددی مانند خرابی دسته مبل، پارگی رویه مبل، خراب شدن فنر مبل، شکستگی پایه و تغییر حالت اسفنج مبل ممکن است موجب شوند شما تصمیم به تعمیر یا بازسازی مبل خود بگیرید.
اگر درباره تعمیر اصولی مبلمان بخواهیم صحبت کنیم به این نکته باید اشاره کنیم که تنها تفاوت تعمیر با ساخت مبل در این است که هنگام تعمیر ما تعمیرکاران تنها فریم مبلمان را در اختیار داریم اما تمام مراحل ساخت یک مبل از ابتدا را باید انجام دهیم اگر بخواهیم این موضوع را واضح تر توضیح دهیم باید پروسه تعمیر مبلمان را برای شما شرح دهیم. تمام پارچه ی مبلمان، هرآنچه به عنوان زیرکار اعم از اسفنج، کرک، تخم پنبه، گونی و هرآنچه که درون مبل به کار رفته است از مبل جدا و دور ریخته می شود تا جایی که تنها با یک فریم مبلمان مواجه شویم و سپس از ابتدا مرحله زیر کار شروع می شود.

رنگ کاری و طلا کوبی مبل کلاسیک

در این مرحله پس از بررسی تخصصی در صورت نیاز طلا کوبی ، نقره کوبی و رنگ کاری مبل کلاسیک انجام می‌گیرد. تعمیرکاران مبل آرا در ابتدا چوب‌ها و پایه‌های مبل را بررسی کرده و سپس در صورت خراش یا پریدگی رنگ، آن‌ها را در لیست رنگ کاری قرار می‌دهند.

برای انجام این کار چهار مرحله زیر باید رعایت گردد :

  • مرحله اول : در ابتدا به وسیله دستگاه سنباده زن یا سنباده‌های ورقی، سطوح ناهموار مبل‌های مورد نظر صاف می‌گردد.
  • مرحله دوم : در این مرحله بتونه کاری انجام شده و جاهای خالی به وسیله آن پر می‌گردد.
  • مرحله سوم: در مرحله سوم نیز یک دور رنگ آستری زده می‌شود.
  • مرحله چهارم: در مرحله آخر، رنگ ترکیه‌ای یا ایتالیایی با کیفیت زده می‌شود.

در صورتی که مبلی نیاز به رنگ کاری نداشته باشد نیز با روکشی از پلی استر به منظور براق کردن آن‌ها و جلوگیری از خط وخش پوشانده می‌شود و سپس به مرحله رویه کوبی ارسال خواهد شد.

رویه کوبی مبل کلاسیک

رویه کوبی مبل یکی از مهم‌ترین و تخصصی‌ترین قسمت‌های تعمیر مبل کلاسیک و البته سایر مبل‌ها به شمار می‌آید. اولین بخش از رویه کوبی مبل، یافتن نواقص و خرابی‌هاست. در این بخش مبل از نظر استحکام مورد بررسی قرار گرفته و سپس قسمت‌های خالی آن توسط ابر و اسپری پر می‌گردد.

بعد از رفع نواقص، نوبت به انتخاب پارچه می‌رسد. در این هنگام، پارچه مورد نظر با توجه سلیقه مشتری برش زده شده و سپس به فرد روکوب زن تحویل داده می‌گردد.

تعویض فوم مبل کلاسیک

این مرحله در صورت خرابی تشک مبل کلاسیک شما یا تغییر حالت فوم آن انجام می شود. بهتر است بدانید برای مبل کلاسیک از فوم‌های سرد دوبل 15 سانتی استفاده می‌گردد و بعد از این فرآیند، سرمه کاری انجام خواهد شد.

منظور از سرمه کاری، کشیدن نوار در دورتادور پارچه است.

تعمیر مبل سه نفره کلاسیک

تعمیر مدل های مختلف مبلمان کلاسیک

تنوع مدل های مختلف مبلمان کلاسیک بسیار زیاد است و تعمیر و رویه کوبی هر کدام قطعا نیاز به مهارت و دانش دارد. تعمیر مبلمان فرحی، اتریشی، آلمانی، فرانسوی، کتیبه ای، مصری، چپندر، کویین که تنها چند مدل معروف مبلمان کلاسیک هستند با یکدیگر متفاوت اند و برای تعمیر با کیفیت و تمیز لازم هست که رویه کوب تمام فوت و فن های هر مدل مبلمان را بداند.

تعمیر مبل کابریول

مبل کابریول یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مدل‌های مبلمان کلاسیک است که به دلیل طراحی زیبا و منحصر به فرد خود، همواره مورد توجه علاقه‌مندان به دکوراسیون داخلی قرار گرفته است. این نوع مبل با پایه‌های منحنی و پشتی‌های بلند و منحنی‌شکل، ظاهری بسیار شیک و مجلل دارد. پایه‌های مبل کابریول معمولاً به شکل S یا C طراحی شده‌اند که به آن جلوه‌ای خاص و متمایز می‌بخشد. این طراحی منحنی، علاوه بر زیبایی، به استحکام و دوام مبل نیز کمک می‌کند. در اصفهان، با توجه به تاریخچه غنی هنر و صنعت چوب، تولید و تعمیر مبل کابریول با استفاده از بهترین مواد و تکنیک‌های سنتی و پیشرفته در مبل آرا ، بزرگترین مرکز تعمیر و تولید مبلمان،  انجام می‌شود. تعمیر مبل کابریول نیازمند دقت و مهارت بالایی است، زیرا هر جزئی از این مبل باید با دقت و توجه به جزئیات بازسازی شود. از تعویض پارچه‌های مبل گرفته تا تعمیر و تقویت پایه‌ها و فریم چوبی، هر مرحله از تعمیر باید با دقت و حرفه‌ای‌گری انجام شود تا مبل به حالت اولیه و زیبای خود بازگردد. در اصفهان، کارگاه‌های تخصصی تعمیر مبلمان با بهره‌گیری از استادکاران ماهر و با تجربه، خدمات تعمیر مبل کابریول را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهند. این کارگاه‌ها با استفاده از تکنیک‌های سنتی و مدرن، مبل‌های کابریول را به شکلی بازسازی می‌کنند که نه تنها زیبایی اولیه خود را حفظ کنند، بلکه دوام و استحکام بیشتری نیز داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

مبل مکانیزه چیست؟ مبل مکانیزم دار که که مبل ریلکسی (recliner sofa) نیز معروف است، نوعی مبل است که دارای

مبلمان یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای است که نه تنها به زیبایی فضا کمک می‌کند، بلکه راحتی

راهنمای کامل شستشوی مبل (مراحل + نکات) حفظ زیبایی و دوام مبلمان یکی از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای